17 Ekim 2021’de Adana’nın Pozantı ilçesindeki bir benzin istasyonunda yaşanan olayda, S.A. isimli bir sürücü, Batman’dan İzmir’e gitmek için yola çıktı. Pozantı’da mazot almak amacıyla bir akaryakıt istasyonunda durdu. Ancak istasyon görevlisi yanlışlıkla aracının deposuna 100 TL’lik 12 litre benzin doldurdu. S.A., bu hatayı fark etmeden yola devam etti, ancak aracı birkaç kilometre sonra arızalandı. Aracı İzmir’e çekiciyle getirttiğinde yetkili servis, yanlış akaryakıt doldurulduğunu tespit etti ve aracın tamiri için 34 bin lira harcamak zorunda kaldı.
Akaryakıt firması, zararı karşılamayı reddetti, bu nedenle S.A. avukatı Emre Şentürk aracılığıyla mahkemeye başvurdu. İzmir 8. Tüketici Mahkemesi, bilirkişi raporu sonucunda araca yanlış yakıt doldurulduğunu tespit ederek akaryakıt firmasının zararı karşılamasına hükmetti.
S.A.’nın avukatı Emre Şentürk, sürücülere akaryakıt aldıktan sonra fişlerini kontrol etmelerini önerdi. Ayrıca, işverenin çalışanlarının kusurlu eylemlerinden sorumluluğunu vurguladı ve aracı çalıştırmadan yanlış yakıt hatasının fark edilmesi durumunda yakıtın boşaltılabileceğini, ancak aracı çalıştırmak durumunda motor hasarının olabileceğini belirtti. Mahkeme, hatanın işveren tarafından yapıldığını kabul ederek S.A.’nın zararının karşılanmasına karar verdi.