17 Ekim 2021 tarihinde Adana’nın Pozantı ilçesindeki bir benzin istasyonunda meydana gelen olayda, İzmir’e gitmek üzere yola çıkan S.A., Pozantı’da akaryakıt istasyonunda mazot almak istedi, ancak istasyon görevlisi yanlışlıkla araca benzin doldurdu. Dolum işlemi sona erdikten sonra S.A. yola devam etti, fakat birkaç kilometre sonra aracında arıza meydana geldi. Aracını İzmir’e çekiciyle götürdüğünde, yetkili servis, aracına yanlış akaryakıt doldurulduğunu tespit etti. S.A., aracının tamiri için 34 bin lira harcadı, ancak akaryakıt şirketi bu zararı karşılamadı.
S.A., avukatı Emre Şentürk aracılığıyla bu durumu mahkemeye taşıdı. İzmir 8. Tüketici Mahkemesi, bilirkişi raporu sonucunda araca yanlış yakıt doldurulduğunu tespit ederek akaryakıt firmasının zararı karşılamasına karar verdi.
S.A.’nın avukatı Emre Şentürk, sürücülere akaryakıt aldıktan sonra fişlerini kontrol etmelerini önerdi. Ayrıca, işverenin çalışanlarının kusurlu eylemlerinden sorumlu olduğunu belirtti. Arabayı çalıştırmadan yanlış yakıt hatasının fark edilmesi durumunda yakıtın boşaltılabileceğini, ancak aracı çalıştırdıktan sonra motora zarar verebileceğini vurguladı. Mahkeme, hatanın işveren tarafından yapıldığını kabul ederek S.A.’nın zararının karşılanmasına karar verdi.